دانلود کتاب ۱ یا ۲۰۰۱ چاپ سوم

دانلود کتاب ۱ یا ۲۰۰۱ چاپ سوم

دانلود کتاب ۱ یا ۲۰۰۱ – آموزش افزایش رنکینگ سایت شما در گوگل و الکسا – نوشته مهدی رودکی

وقتی جستجویی در یک موتور جستجوگر انجام و نتایج جستجو ارایه می شود، کاربران در واقع نتیجه کار بخش های متفاوت موتور جستجوگر را می بینند. موتور جستجوگر قبلا” پایگاه داده اش را آماده کرده است و این گونه نیست که درست در همان لحظه جستجو، تمام وب را بگردد. بسیاری از خود می پرسند که چگونه ممکن است گوگل در کمتر از یک ثانیه تمام سایت های وب را بگردد و میلیون ها صفحه را در نتایج جستجوی خود ارایه کند؟
گوگل و هیچ موتور جستجوگر دیگری توانایی انجام این کار را ندارند. همه آنها در زمان پاسخ گویی به جستجوهای کاربران، تنها در پایگاه داده ای که در اختیار دارند به جستجو می پردازند و نه در وب! موتور جستجوگر به کمک بخش های متفاوت خود، اطلاعات مورد نیاز را قبلا” جمع آوری، تجزیه و تحلیل می کند، آنرا در پایگاه داده اش ذخیره می نماید و به هنگام جستجوی کاربر تنها در همین پایگاه داده می گردد.

لینک دانلودSearch Engine Ranking

خلاصه کتاب :

مقدمه
اینترنت، خصوصا وب منبع عظیمی از اطلاعات است که روز به روز بر حجم آن افزوده می شود. در حال حاضر میلیون ها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند، بر روی سرویس دهنده های مختلف قرار دارند و این در حالی است که هر روز میلیونها صفحه نیز به آن ها، افزوده می شود.
جنبه مثبت وب این است که اطلاعات فراوانی را در موضوعاتی بسیار گسترده، ارائه می دهد. اما جنبه منفی آن، این است که اگر کاربری دنبال موضوعی خاص باشد، معلوم نیست کدام صفحه را باید بخواند؟ از میان تعداد بیشمار صفحات موجود، کدام صفحها نیاز او را برآورده می کند؟؟؟
در چنین مواقعی کاربران به سراغ موتورهای جستجوگر می روند. آمارهای رسمی نشان می دهند که افراد بسیاری، سفر در دنیای وب را با موتورهای جستجوگر آغاز می کنند. موتورهای جستجوگر برای رده بندی صفحات وب از الگوریتم خاصی استفاده می کنند که فوق العاده سری می باشد. کسانی که تجربه ای در تجارت الکترونیک دارند، سه عامل را برای موفقیت در دنیای تجارت آنلاین ضروری می دانند: جذب بیننده سایت، جذب بیننده سایت، جذب بیننده سایت.
اگرچه به هنگام جستجوی یک کالا و یا خدمات در موتور جستجوگر تمامی سایتهایی که شامل آن محصول و یا خدمت می شوند در صفحات موتورهای جستجو به ترتیب نمایش داده می شوند، ولی تنها رده های بالای نتایج جستجو هستند که مورد توجه کاربران قرار می گیرند. مردم هنوز هم علاقمند به مراجعه به ۲۰ سایت اول نتایج جستجو هستند و از بقیه سایتها صرف نظر می کنند. این رفتار کاربران پیام واضحی دارد:
سایت هایی که در رتبه های بالا قرار نمی گیرند، بینندگان چندانی هم نخواهند داشت.

انتخاب واژه های کلیدی
کاربران برای یافتن سایت های مورد علاقه شان، عبارت هایی را جستجو می کنند. بعضی از عبارات بسیار جستجو می شوند به این عبارت ها، عبارت های دارای محبوبیت گفته می شود. عده ای از عبارت ها هم یا کم جستجو می شوند و یا جستجو نمی شوند که عبارتهای دارای محبوبیت کم یا فاقد محبوبیت خوانده می شوند.
برای انتخاب کلید واژه مناسب باید به سه فاکتور اصلی توجه شود:
۱٫    مرتبط بودن با محتوای سایت
۲٫    میزان محبوبیت آن کلمه
۳٫    میزان رقابتی بودن آنها
حتی در انتخاب کلید واژه باید به این نکته نیز توجه داشت که به علت عدم توجه کاربران و یا ندانستن املای صحیح کلمات، گاها بعضی از کلمات به املای اشتباه جستجو می شوند. شناسایی این نوع اشتباهات در معرفی آن کلمات به عنوان کلید واژه نیست راهی مناسب در راهنمایی کاربران به وب سایت مدنظر می باشد.

انتخاب دامین
بهترین زمان برای شروع به بهینه سازی یک وب سایت، همان ابتدای کار است. حتی زمانی که سایت هنوز طراحی نشده است. انتخاب یک نام صحیح نقش موثری در رتبه هایی که کسب می کنید خواهد داشت. از دیدگاه موتور جستجوگر یک دامین خوب دامینی است که کلمات کلیدی در آن تکرار شده باشد. اما دیدگاه بازاریابی یک دامین خوب دامینی است که به راحتی تلفظ شود، در خاطره ها بماند و حتی املای ساده ای داشته باشد.
به طور خلاصه می توان گفت یک دامین خوب باید دارای شرایط زیر باشد:
•    کوتاه (دیدگاه بازاریابی)
•    دارای املای ساده (دیدگاه بازاریابی)
•    به یادآوری آن ساده باشد (دیدگاه بازاریابی)
•    کلمات کلیدی را داشته باشد (دیدگاه سئو)

معرفی یک سایت به موتورهای جستجوگر
نکات کلیدی:
•    هرچه یک سایت در پایگاه داده موتورهای جستجوگر بیشتری قرار گیرد، بهتر است.
•    هر چه صفحات بیشتری از یک سایت در پایگاه داده موتورهای جستجوگر قرار گیرند، بهتر است.
•    بیشترین مخاطبان سایتها را موتورهای جستجوگر عمده، فراهم می کنند.
برای معرفی یک سایت به موتورهای جستجوگر و دایرکتوری ها روشهای زیادی وجود دارد که هرکدام قوت و ضعف خاص خود را دارند. چندین روش عبارتند از:
•    استفاده از سرویس های رایگان و یا ارزان قیمت
•    معرفی وب سایت به هر موتور جستجوگر توسط صاحب وب سایت
•    کمک گرفتن از افراد متخصص
•    استفاده از نرم افزارها

به منظور افزایش رتبه سایت به طور خلاصه عملیات زیر را انجام دهید:
•    کیفیت محتوای سایت خود را بالا ببرید. سایت باید حرفی برای گفتن داشته باشد که بتوانید دیگران را به دیدن آن دعوت کنید.
•    به سایتهای دیگر لینک کنید و از آنها بخواهید که به وب سایت شما لینک کنند.
•    مقالات مفیدی را در سایت های دیگر منتشر کنید و در آنها آدرس سایت خود را به صورت پیوند قرار دهید.
•    سایت خود را به تمام دایرکتورهای رایگانی که سراغ دارید، معرفی کنید البته به صورت دستی!
•    می توانید از صفحه “معرفی” خود موتورهای جستجوگر نیز کمک بگیرید.

سجاد نبی زاده

سجاد نبی زاده

سجاد نبی زاده مدیر سایت فروشگاه عتیقه است. سابقه 20 سال فعالیت نرم افزاری دارد. در زمینه آموزش نرم افزارهای گرافیکی و طراحی وب فعال است. روزها می نویسد و شب ها می خواند. آرشیو جامع نرم افزار و آموزش و بازی های کامپیوتری دارد. آماده همکاری با همه دوستان خوب است. با او در ارتباط باشید تماس -- کانال تلگرام

More Posts

Follow Me:
TwitterFacebookLinkedInPinterestGoogle PlusDiggYouTube

دیدگاهی بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مطالب مشابه